Screenshot-2019-07-18-at-20.18.49

Portugal Stories

Не случайно 1 Септември е петък, защото Септември е вдъхновение, месец за съзерцание, за пътувания, за топли дни и студени вечери, време за нас самите. Не случайно избрахме днес да ви разкажем историята си за Португалия, защото вярваме, че лятото е начин на живот и то никога не свършва. Днес е #TRAVELFRIDAY !

Една много дълго чакано пътуване. Искахме да отидем в Португалия от много години, но все нещо друго изникваше. Тази година, обаче, получих един от най-страхотните подаръци- билет за концерт на Red Hot Chili Peppers в Лисабон.

Куфарите, роклите и там!

Как стигнахме?

Все още няма low cost самолети от България, но за огромна радост от Март 2018 това няма да бъде така, затова планирайте дати след това 🙂 . Ето защо, трябваше да намерим най-оптималния начин за пътуване и нашето приключение започна така: нощен автобус до Букурещ (ако си мислите, че ще е луксозен с климатик, грешите), кафе и след това директен полет до Лисабон с Wizzair. Не отидохме с колата до Букурещ, защото трябваше да се върнем точно след 5 дни, тъй като Миленчето имаше рожден ден и нямаше как да го изпуснем, а Wizzair не летяха в този ден. Затова се върнахме с полети Лисабон- Пиза, Пиза-София на Ryanair, беше много спокойно и приятно пътуване, даже обядвахме италианска паста и вино в Пиза и видяхме наклонената кула 🙂

Крачка след крачка

Пристигнахме в Лисабон, веднага си взехме кола и продължихме към малкото градче Синтра. Оказа се лесно достъпно и с влак от Лисабон, само на 30 минути, като там ще видите страхотни замъци, малките улици и несравнима романтика.

Останете да спите в Синтра. След 18 часа, всичко сякаш замира, хората си тръгват и това малко прекрасно място остава за вас. Спахме в страхотен хостел и истински го препоръчвам.

Идеята ни да останем и вечерите там беше, за да се разходим до морето.

Единият ден бяхме до най-западната точка на континентална Европа Cabo da roca, а след това намерихме приказното градче Azenhas do Mar, обядвахме в малък ресторант и си купихме плодове от една баба, пихме кафе в едно село, като от филм?!

На следващия ден отидохме до Ерисейра, една от най-известните сърф дестинации в Европа, с огромни плажове, много вятър и сърф магазини, но ако няма да карате сърф, то тогава ви съветвам да се разходите само и да инвестирате времето си в по-малките места. Синтра е на по-малко от 1 час от Ерисейра и с малката ни количка минахме през невероятни места.

Португалия се оказа много малка. Като излезете от Лисабон, който е огромен, разбира се, пътищата стават малки, всичко около вас е хълмисто, няма много магистрали и е пълно с малки красиви градове и села. Много ми напомни за Ирландия, където всичко беше много хълмисто и диво, така и тук, излизайки от града веднага ще се натъкнете на истински чар на Португалия.

След три дни в провинцията се върнахме в Лисабон. Не случайно беше един от най-мечтаните градове, всичко там е страхотно. Задължително се разходете в Bairro Alto, отделете цял ден за Alfama, дори два, качете се на така известните жълти трамваи (мястото за снимки-картички е Elevador da Bica). Един съвет: когато пристигнахме на летището в метрото си взехме карти за 10 пътувания, които са по-евтини. След това всяко превозно средство с тях ви струва 1.20 евро, а ако нямате такава карта лифтът (който е трамвай) ще ви струва 3.60 евро. Лисабон е много цветен, изрисуван с графити и невероятни гледки. Качихме се на залез на Santa Justa Lift, конструкция, която те качва над целия град. Можете да се потопите в атмосферата на тези места чрез видеото на Стани малко по-долу.

Храна, Кафе и Вино

Страхотно кафе, навсякъде. Имат типични пекарни с кроасани и други изкушения, които са много евтини и сутрешното ни кафе с 4 кроасана (признавам един солен и един със шоколад само за мен), струваше под 7 евро.

Храната не е лоша, но е доста еднообразна. Във всеки типичен ресторант е еднакво менюто: тапаси с риба тон, яйца, хляб с масло и маслини, салата от октопод, основно е риба, октопод или наденици и разбира се печено месо. Това е.

Но червеното вино, макар и лято , беше точно на място. В Синтра е доста планинско и умрях от студ (носех си само яке за климатика в самолетите), но червеното вино беше на моя страна.

Нямахме търпение да ви покажем видеото от нашето преживяване:

Вече имаме и видео канал Vintage Summer в YouTube, където ще качваме всичките си истории и видеа и ще се радваме да се абонирате за него, подкрепете ни с “click Subscribe” за следващи видеа 🙂

Надяваме се да ви хареса.