File_0026

Исландия през Септември. Това беше подарък за рождения ден на Стани, който мечтаеше за това пътуване, както и за годишнината на Тина и Павката (4 години брак, ура!), защото тя също беше полудяла за Исландия.

Ще се чувствате като в експедиция на National Geographic. Всяко удобство бива заменено с това да „гониш“ изгреви и залези, да зависиш от пролуката от 5 ми нути хубаво време, да тичаш през дъжда, да ходиш сред ледници, да те мокрят водопади, да търсиш северното сияние, д а спиш много малко. Студено е и от видеото ще видите, че не е слънчево и романтично, но пък определено оглави класацията ни за най-приключенска дестинация и романтиката беше в това, че ще преоткриете себе си. Ще научите неща, които до сега на сте осъзнавали.

Вземете си бус/кола/ван и смело тръгнете в посока. Ние бяхме за 4 пълни дни и успяхме да видим цялата Южна страна на острова. Да, програмата ни беше много пълна, но дори и за секунда не усещате умората, защото ви тресе ентусиазъм през цялото време. За да обиколите целия остров ви трябват към 10 дни, но и доста по-голям бюджет.

Не мислите за времето. Дали вали, дори не забелязвате. Няма лошо време. Тръгвате смело нагоре в планината, за да стигнете към водопад, падащ от 100 метра и всяка крачка си е заслужавала. Дънките ви са мокри, но ги сменяте и усмивката ви пак е до уши.

Не мислите за храната. Правихме си сутрин сандвичи, за да може да не спираме през целия ден. Ядяхме в буса докато избирахме снимки, защото те са толкова много, че не знаеш кое да избереш. Но ядяхме сандвичи и защото е толкова скъпо, че трудно можете да оцелеете на заведения. Положителното е, че ги има навсякъде, пред всеки гейзер, водопад в нищото или бензиностанция.

Не мислите за съчетаването на дрехите си. Е, разбира се ние бяхме с новите ни пуловери, които тествахме и беше борба „кой ще облека аз днес“, но обувките, якето и дънките не се променяха особено 🙂

Не мислите за косата си. Слагате шапката и обикаляте смело !

Ставате без аларма, лягате си след гонене на Аурора-та късно вечерта и сте с толкова огромна усмивка, че не можете да повярвате къде сте били до сега. Всяка крачка е магия. Исландия е тиха, много тиха и ви дава такова спокойствие, че сте изцяло погълнати от енергията на мястото. Въпреки, че имат 700% ръст на туристите, или 7 милиона на година вече, сякаш не ги виждате, на всяко място с вас има по 20 човека и това е, все едно сте сами на Луната. Важно, ние бяхме Септември, което е извън популярния сезон.

Ще бъдете на диета. Диета от ресторанти, но пък ще компенсирате с “junk food”, поне при нас един буркан Nutella на ден беше минимумът.

Бирата ще е мираж. Една бира струва 15 лв, в магазина. Вие избирате по колко можете да изпиете на ден. Затова важен съвет: момчетата си купиха няколко стека от летището, където бирата е само по 2 евро и съответно бяха заредени за всичките дни с по една бира. В Исландия до 1989 година е било забранено пиенето на бира и съответно алкохол се продава само в специални вериги, които са собственост на държавата и имат най-скъпия акциз в света.

Пазаруване на храна- има страхотен хранителен магазин „Bonus” , които всички препоръчват, в който направихме по-голям пазар, той е в околността на Рейкявик- летището Кефлавик е извън Рейкявик и съответно по пътя има магазин, отбелязани са и на картата.

Нощувки- всяка вечер спахме на различно място. Всяка вечер се нанасяхме, оставяме багажа и мокрите дрехи да се сушат и пак излизахме J Важно е да имате кухня, защото си правехме сами вечери. Само последната вечер ядохме на ресторант в Рейкявик и съответно ни струваше 150лв на двойка, което включваше само две основни ястия и две бири 🙂

Едната вечер бяхме в страхотен хостел, следващата в семеен хотел, след това е една конеферма, където ни посрещна собственичката, която беше издоила точно кравите и миришеше на мляко, а сутринта едно зайче ни събуди пред къщичката ни. Последната вечер отделихме на Рейкявик и бяхме в невероятен апартамент, който побра цялата ни група от 7 човека.

Какво да облечете?

Ние бяхме в така наречения „по-топъл“ период, където да ходиш с дънки беше ок, все пак не залагайте основно на сцепени дънки като мен J

1. Обувки!

Много важно е да бъдете с планинарски обувки или водустойчиви такива. Ще ходите по трева, камъни, гейзери, лед, плажове, ще ви мокрят водопади, кал към затънтени места, затова обувките са задължителни. Дори не се колебайте как ще се съчетаете с тях, заложете на приключенски стайлинг J

2. Яке

Отново непромокаемо. Имат поговорка „Ако не ти харесва времето, изчакай 5 минути“ и тя се оказа абсолютно вярна. Вали, грее слънце, после ръми, но ви мокри постоянно. Поне през Септември. Може да си вземете пухенка като мен или планинарско яке като Тина. Важно- заложете на ярките цветове, ще сте много щастливи после като си видите контрастните снимки. Стани е най-видим със своето оранжево яке, затова съвет: бъдете шарени

3. Дъждобран

Поръчайте си шарен дъждобран, има страхотни в интернет, жълти, розови. Аз бях с черен и беше доста скучно, купих си го от там срещу скромната сума от 47лв, а Тина беше със страхотен коралов.

4. Пуловери от истинска вълна

Пътувахме с малко багаж, затова поделихме пуловерите и тръгнахме с 4 общи, да, носихме ги по два дни J Нашите пуловери са вълнени и определено бяха топ попадение. Издържаха всички тестове. За отдолу ви трябват тениски, риза, блуза с дълъг ръкав, тях почти никой никога няма да види, защото сте с яке и пуловер постоянно.

5. Панталони

Тръгнахме само с дънки и клинове- вземете си клин, дебел, много е приятно да можеш да си обуеш нещо меко и топло, а не само дънки. Има страхотни водоустйчиви панталони, но уви, ние си поръчахме такива чак след като си дойдохме от Исландия J За топлия сезон (т.е. този без сняг) не са задължителни, но след това като завали сняг, то трябва да сте с термо бельо и ски панталон или планинарски панталони.

6. Не си забравяйте шапки

и ръкавици 2 бр, моите се намокриха и не успяха да изсъхнат и два дни ходих с тези на Стани, горкият той J

7. Във топлите басейни се къпеш гол преди да влезнеш!

ВИДЕО!!!

Искаме да ви представим и новата платформа на момчетата, както знаете, те снимат всичките ни видеа и снимки и се обединиха в идеята Cinematic 4

Стани, Павката, Сашето и Серго седят зад видео и фото заснемането. Може да ги последвате в страницата им във фесйбук, защото най-интересните видеа и снимки предстоят. Благодарим ви за страхотното видео, момчета!

Ние с Тина тествахме силата на вълнените ни пуловери, които ще ви представим следващия уикенд на Миш Маш Фест!

След това пътуване сме леко зашеметени. Търсим коя да е новата посока, но не ни се иска да бъде по-малко авантюристична. Започваме селекцията за догодина, а до тогава сме истински заредени за зимата и вдъхновени от лошото време J

#wintercollection #iceland #adventure #travelfriday #vintagesummergirls

Надяваме се да ви хареса!

А ето и по-детайлно нашия маршрут, ако имате нужда от помощ за план:

Ден 1

Кацнахме в 8 сутринта от Лондон с Easy jet (само вметка, летяхме предишния ден до Лондон Лутън с WizzAir и разгледахме един ден Лондон, а на сутринта в 6ни беше полета към Рейкявик).

Наехме си бус за 7 човека, който събираше до 9 човека, шофира се с нормална книжка. Тръгнахме посока Vik, където ни беше първата нощувка. По пътя напазарувахме и имахме следните точки за деня:

Seljalandsfoss, Skogafoss, може да минете и през останките на авариралия самолет, но ние го направихме на връщане, защото гонехме залез на плажовете на Vik. Настанихме се в Puffin Hostel и след това газ към черния плаж- Reynisfjara Beach. Момчетата станаха за изгрев и се качиха до скалистата арка Dyrholaey.

Ден 2

След закуската с Nutella и историите от изгрева на момчетата, тръгнахме към глетчера Jökulsárlón, Galcer Lagoon. Точно срещу него е Diamon Beach. След това тръгнахме на обратно и спряхме през Skatafell и водопадът Svartifoss. Спахме по-наблизо в Skaftarnreppur. Може би най-внушителното място е канйонът Fjadrargljufur Canyon, където си заслужава да чакате да спре дъжда.

Ден 3

Тръгнахме на обратно посока към Рейкявик и денят беше за така нареченият “Golden Triangle”, което е най-туристическото място. Там ще видите хора по кожени мокасини, рокли, къси панталони, блейзери, т.е. тотално неадекватно облечени. Не се лъжете да отидете само там, защото ще видите едва три неща. Първо отидохме на останките на самолетната катастрофа, Sólheimasandur, Plane Wreck, което е по пътя до Vik. А в самият триъгълник има най-големият гейзер Geysir,от където е произлезла и думата „гейзер“, внушителният водопад Gullfoss и се топнахме в Secret Lagoon Hot Spring Flúðir. Не стигнахме до така известната Blue Lagoon поради две причини- време и също струваше по 60 евро на човек J

Ден 4

Тръгнахме към Рейкявик и по пътя решихме да минем през още един водопад, но се оказа много труден за намиране, пътя беше кален и през едни шубраци, но беше доста диво- Brekkuskógur, Bruarfoss. По обяд бяхме е Рейкявик и направихме „free walking tour” и след това се потопихме в града, който се оказа невероятен!